ΚΕΣΥΠ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ

Κέντρο Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

ΟΔΗΓΙΕΣ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟΥ

  • Δείτε τις οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας που ακολουθούν

Έντυπο υλικό

Βίντεο με οδηγίες

ΠΡΟΣΟΧΗ:

Υπεύθυνος για την κατάθεση του Μηχανογραφικού είναι αποκλειστικά ο υποψήφιος!

Μπορεί να διορθώσει όσες φορές επιθυμεί το Μηχανογραφικό του με την επιλογή «Προσωρινή Αποθήκευση»

Για να θεωρηθεί όμως έγκυρη η τελική καταχώρηση των επιλογών του, χρειάζεται να επιλέξει « Οριστικοποίηση»

Μπορεί να καταθέσει το Μηχανογραφικό του είτε στο σπίτι του είτε στο Σχολείο του.


  • ΤΟ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟ 2014

 

Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι οι διαδικασίες για την υποβολή των Μηχανογραφικών Δελτίων (Μ.Δ.) 2014 ξεκινούν από την Τετάρτη 18-6-2014 και ολοκληρώνονται τη Δευτέρα 14-7-2014.

Δείτε το Μ.Δ. σε έντυπη μορφή

για ΓΕΛ και ΕΠΑΛ Β εδώ

για ΕΠΑΛ Α εδώ


  • Πρακτικές Οδηγίες για τη Συμπλήρωση του Μηχανογραφικού

Μπορούμε να δηλώσουμε Σχολές από 2 επιστημονικά πεδία το πολύ. Η σειρά επιλογής δεν εξαρτάται από τα επιστημονικά πεδία (δλδ. μπορείς να ξεκινάς με τις Σχολές του ενός Πεδίου, μετά να δηλώνεις του άλλου, μετά να ξαναγυρνάς στο πρώτο κ.ο.κ)

 

Δεν υπάρχει σωστός ή λανθασμένος τρόπος συμπλήρωσης του Μηχανογραφικού Δελτίου, αλλά υπάρχουν κάποιοι λογικοί κανόνες που μπορεί κάποιος να ακολουθήσει.


  • Πριν τη Συμπλήρωση

Πριν τη συμπλήρωση του Μηχανογραφικού Δελτίου φροντίζουμε να πληροφορηθούμε για

- τα προγράμματα σπουδών κάθε σχολής που μας ενδιαφέρει

- τα Πανεπιστήμια και τα Τεχνολογικά Ιδρύματα που μας ενδιαφέρουν

- την πόλη στην οποία βρίσκονται αυτά και τη δυνατότητα ζωής μας εκεί

- το αντικείμενο σπουδών που προσφέρει η σχολή

- τα επαγγελματικά δικαιώματα που κατοχυρώνονται με τις συγκεκριμένες σπουδές


 

  • Συμπληρώνοντας το Μηχανογραφικό Δελτίο βήμα - βήμα

 

 

Βήμα

Διαδικασία

1

βγάζουμε φωτοτυπίες και σημειώνουμε τις επιλογές μας χωρίς να εξετάζουμε ακόμα τη σειρά με την οποία θα τις δηλώσουμε

2

δηλώνουμε Σχολές με κριτήριο την επιθυμία μας και σε κλίμακα από τις υψηλόβαθμες στις χαμηλόβαθμες Σχολές

3

ομαδοποιούμε τις Σχολές ανάλογα με το πόσο ψηλά βρίσκονται στη κλίμακα προτίμησής μας, πχ.

Σχολές στις οποίες επιθυμώ πολύ να εισαχθώ

Σχολές στις οποίες επιθυμώ μέτρια να εισαχθώ

Σχολές στις οποίες επιθυμώ πολύ λίγο να εισαχθώ

κίτρινο χρώμα

πράσινο χρώμα

γαλάζιο χρώμα

4

- καταγράφουμε τις σχολές της υψηλής επιθυμίας και τις κατατάσσουμε

- βάζουμε αριθμούς δίπλα για να δείξουμε την κλίμακα προτίμησής μας (πχ. 1 για την πρώτη επιλογή, 2 για τη δεύτερη? 15 για τη δέκατη πέμπτη κ.ο.κ.)

- ξαναγράφουμε τις σχολές με τη σειρά που προέκυψε και ελέγχουμε αν είναι πράγματι η σειρά επιθυμίας μας

- κάνουμε το ίδιο και για τις υπόλοιπες σχολές (μέτριας και ελάχιστης επιθυμίας)

5

συζητάμε και επαναξιολογούμε τις επιλογές μας

6

ΔΕΝ επηρεαζόμαστε από τις προτιμήσεις των άλλων υποψηφίων (φίλων, συμμαθητών?)



  • Βάσεις, μόρια, σειρά προτίμησης

Βάση μιας Σχολής είναι τα μόρια που συγκέντρωσε ο τελευταίος εισαγόμενος σε αυτή.

Οι βάσεις κάθε χρόνο καθορίζονται από

Τη δυσκολία των θεμάτων των Πανελλαδικών Εξετάσεων

Τις επιλογές των υποψηφίων και τον αριθμό θέσεων που προσφέρονται από τα Ιδρύματα (προσφορά / ζήτηση)

 

Συμβουλή!

α. Δηλώνουμε όλες τις σχολές που μπορεί να μας ενδιαφέρουν ανεξάρτητα από τις βάσεις των προηγούμενων χρόνων, τις οποίες ωστόσο συμβουλευόμαστε ενδεικτικά.

β. Δεν βάζουμε ΠΟΤΕ μια σχολή που μας αρέσει λιγότερο από μια άλλη, επειδή έχει περισσότερα μόρια

γ. Η σειρά των προτιμήσεων πρέπει να εκφράζει την πραγματική επιθυμία του υποψηφίου και όχι να προσδιορίζεται από την πιθανολογούμενη επιτυχία ή αποτυχία.

Σε περίπτωση ισοβαθμίας : Η σειρά προτίμησης λαμβάνεται υπόψη ως τρίτο κατά σειρά κριτήριο (μετά το βαθμό πρόσβασης και το άθροισμα της βαθμολογίας των μαθημάτων αυξημένης βαρύτητας) ΜΟΝΟ στις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές.

δ. Όσοι δηλώνουν σχολές αυξημένης ζήτησης, καλό θα ήταν να δηλώνουν και άλλες σχολές, σε περίπτωση αύξησης της βάσης εισαγωγής (λόγω αυξημένης προσφοράς). Ας θυμόμαστε ότι μπορούμε να κάνουμε περισσότερα από ένα επαγγέλματα και να σπουδάσουμε το ίδιο καλά περισσότερο από ένα αντικείμενα).

ε. Μερικές σχολές που οι προοπτικές στους στην αγορά εργασίας δεν είναι ιδιαίτερα θετικές, αν έχουν πλατιά γνωστική βάση, μπορούν να οδηγήσουν σε διαφορετικές κατευθύνσεις και ευρύτερες επαγγελματικές διεξόδους μέσω των μεταπτυχιακών σπουδών.

στ. Ας θυμόμαστε ότι τα πτυχία ΑΕΙ και ΤΕΙ είναι ισότιμα και ότι ορισμένα ΤΕΙ προσφέρουν εξαιρετικό πρόγραμμα σπουδών και επαγγελματική αποκατάσταση πιο άμεσα από κάποια ΑΕΙ. Φροντίζουμε λοιπόν να μη λειτουργούμε στερεοτυπικά κατά την επιλογή σχολών.

ζ. Έντονες διακυμάνσεις στις βάσεις εισαγωγής εμφανίζουν συνήθως οι σχολές οι οποίες έχουν ειδικό μάθημα.

η. Αν με το σύνολο των μορίων εισάγομαι σε περισσότερες από μία σχολές από αυτές που έχω δηλώσει, τότε θα εισαχθώ σε αυτή που έχω δηλώσει με προγενέστερη προτίμηση.

 

 

  • Ο ρόλος της οικογένειας

Δεν είναι κακό να συζητήσουμε τις επιλογές μας με κάποιους μεγαλύτερους και ιδιαίτερα με την οικογένειά μας. Η κρίση και η εμπειρία τους μπορεί να μας προσφέρουν πολύτιμη βοήθεια. Ιδίως στη σημερινή εποχή της οικονομικής κρίσης, η οικογένειά μας θα μας μιλήσει ανοιχτά για το εάν μπορεί να στηρίξει την επιλογή μας (οικονομικά) σε περίπτωση που μια σχολή είναι σε πόλη διαφορετική από τον τόπο κατοικίας μας.

Ωστόσο, τελικά, όλοι οφείλουν να σεβαστούν και να εμπιστευτούν την επιθυμία του υποψηφίου : ακόμη και εάν επιλέξουμε μια σχολή την οποία οι άλλοι δεν εγκρίνουν πρέπει να είναι σύμφωνη με τις πραγματικές επιθυμίες μας.

 

 

 

 

ShareThis


ΑΛΛΗ ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΗ

ΣΗΜΕΡΑ

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Για εσάς, η εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (ΑΕΙ - ΤΕΙ) ως προϋπόθεση για τη μετέπειτα εύρεση εργασίας είναι...