ΚΕΣΥΠ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ

Κέντρο Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Κατά τη διάρκεια της εξέτασης του κάθε μαθήματος χρειάζεται να τηρηθούν οι οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας και που αφορούν στην ομαλή διεξαγωγή των Πανελλαδικών Εξάσεων.

Υπενθυμίζουμε τις σημαντικότερες.

  • Τι επιτρέπεται και τι απαγορεύεται να έχει ένας μαθητής μαζί του κατά τη διάρκεια της εξέτασης;

ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ

Το Δελτίο του Εξεταζόμενου (το προμηθεύεται από το Σχολείο του).

Η χρήση κινητού τηλεφώνου και οποιαδήποτε συσκευή επικοινωνίας και σύνδεσης στο Διαδύκτιο. Σε αυτή την περίπτωση ο μαθητής απομακρύνεται από την αίθουσα και το γραπτό του μηδενίζεται.

Την αστυνομική του ταυτότητα ή διαβατήριο (τα στοιχεία του οποίου βρίσκονται όπως και στο Δελτίο Εξεταζόμενου.

Η αντιγραφή. Ισχύει ό,τι και για τη χρήση κινητού.

Στυλό διαρκείας (μπλε ή μαύρο), μολύβι, γόμα, γεωμετρικά όργανα (για την εξέταση των θετικών μαθημάτων).

Η χρήση υπολογιστικών μηχανών.

Νερό.

Η χρήση διορθωτικού (blanco).

  • τα SOS για την ώρα της εξέτασης

Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις είναι σκληρές και ανταγωνιστικές, κατά συνέπεια πολλά ζητήματα κρίνονται στις λεπτομέρειες. Οι 3 ώρες εξέτασης σε κάθε μάθημα είναι εξαιρετικά κρίσιμες και από την ώρα που δίνονται τα θέματα έως την ώρα που παραδίδονται τα γραπτά χρειάζεται να ακολουθηθούν πιστά οι οδηγίες της εξέτασης. Παραθέτουμε κάποιες συμβουλές για την καλύτερη αντιμετώπιση των θεμάτων και τη καλύτερη δυνατή επίδοση σε κάθε τρίωρη δοκιμασία

Τι να προσέξω

? Η πρώτη εντύπωση

? Είναι σύνηθες όταν οι υποψήφιοι παίρνουν στα χέρια τους τα θέματα να νομίζουν ότι δε ξέρουν τίποτα απολύτως. Συνήθως είναι μια λανθασμένη εντύπωση η οποία οφείλεται στο άγχος.

? Προσοχή στα ζητούμενα

? Μετά την πρώτη γρήγορη ανάγνωση όλων των θεμάτων, επιδιώκουμε τη διερεύνηση των ζητουμένων.

- διαβάζουμε προσεκτικά το θέμα 2-3 φορές ή όσες χρειαστεί προκειμένου να το κατανοήσουμε

- επισημαίνουμε τις λέξεις ? κλειδιά

- χωρίζουμε σε σκέλη τα ζητούμενα (αν υπάρχουν περισσότερα από ένα)

- επαληθεύουμε ότι κατανοήσαμε το θέμα

? Ό,τι μας δυσκολεύει?

? δε μένουμε σε κάτι που μας δυσκολεύει πολύ ώρα κατά τη διάρκεια της εξέτασης. Προχωράμε και απαντάμε σε ό,τι ξέρουμε και μετά αφοσιωνόμαστε σε αυτό.

? Πώς απαντάμε

? Οργανώνουμε το υλικό της απάντησης που θα δώσουμε. Προσπαθούμε να είναι σαφώς διατυπωμένες οι απαντήσεις μας. Δεν θεωρούμε ότι είναι αυτονόητο τίποτα, με άλλα λόγια «τα ευκόλως εννοούμενα δεν παραλείπονται

? Έλεγχος

? Ο έλεγχος των απαντήσεων που δίνονται είναι απαραίτητος. Απαραίτητο είναι ακόμη να ελεγχθεί εάν έχουν καθαρογραφτεί οι απαντήσεις από το πρόχειρο στο «καθαρό». Μη ξεχνάτε ότι υπήρχαν περιπτώσεις που οι υποψήφιοι δεν ήταν σίγουροι για την ορθότητα των απαντήσεών τους στο πρόχειρο ή ξέχασαν να τις μεταφέρουν στο «καθαρό».

  • Μη κουράσεις τον βαθμολογητή

Οι βαθμολογητές κουράζονται όταν παίρνουν στα χέρια τους ένα γραπτό το οποίο έχει άσχημη εικόνα. Και σε αυτή την περίπτωση μπορεί να κάνουν το ανθρώπινο λάθος τους ακόμη και στη βαθμολόγηση. Η αρχιτεκτονική λοιπόν του γραπτού (τάξη, αισθητική, ευανάγνωστες απαντήσεις), υποσυνείδητα προϊδεάζει θετικά τον βαθμολογητή. Επίσης όλες οι ερωτήσεις πρέπει να απαντώνται με σαφήνεια, χωρίς πλεονασμούς, και πληροφορίες που δεν έχουν καμία σχέση με το θέμα. Όσο πιο σαφείς, απλές, με καθαρο τρόπο είναι δοσμένες οι απαντήσεις, τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες υψηλής βαθμολόγησης.

 

 

 

 

 

 

 

ShareThis


ΑΛΛΗ ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΗ

ΣΗΜΕΡΑ

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Για εσάς, η εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (ΑΕΙ - ΤΕΙ) ως προϋπόθεση για τη μετέπειτα εύρεση εργασίας είναι...